vassiliea stylianidou

vastylianidou“FA®THER_ERRATIC PATTERNS. By FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR„

The work titled “FA®THER_ERRATIC PATTERNS. By FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR„ is assembled and unfolds through five different artistic media: performance, (poetic) text, installation, video and music. These media interweave and interrelate, both spatially and conceptually, to produce a performative video installation.

The work “FA®THER_ERRATIC PATTERNS. By FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR„ treats the concepts of return and of language as a linguistic and bodily topological process of recurring patterns.
The work constructs with humor and a critical edge a particular narrative in which are involved in an interactive capacity 20 bolts of fabric, a clothing export company, a family, a debt, 500 Art Bonds, two or three texts, voice, rhythm, the audience and the artist herself.

Materials: 20 bolts of fabric, text woven into fabric, video, music.
In the specific work the FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR_agents are the following:
Performers: Polyxeni Aggelidou (dancer, choreographer) Vasileia Stylianidou.
Music: Vassileia Stylianidou, Lorenz Erdmann
Soundediting, Arrangement Assistant, Mastering: Lorenz Erdmann
Design and execution of performative uniform: Vassileia and Despina Stylianidou
Weaving of text into fabric using a knitting machine: Eutychios Agathonikos

As of 2015, via a nexus of communicating works, Vassileia Stylianidou evolves and constructs FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR.

FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR (she, he, it)
This author who/which is not one.
Gender: fugitive, genre: fugitive, trope: fugitive change.
FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR is
1. a machinic artistic medium in transition, 2. an assemblage of singularities,
3. a migrating dispositive of names, bodies, knowledge, lack of knowledge, organs, instruments, private and public histories and places … and the gaps, differences, missunderstandings between them (…).

Vassileia Stylianidou is a visual artist. She lives and works in Berlin and Athens.

„FA®THER_ERRATIC PATTERNS.
By FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR“

Το έργο με τον τίτλο „FA®THER_ERRATIC PATTERNS. By FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR“ συγκροτείται και εκδιπλώνεται μέσα από πέντε διαφορετικά καλλιτεχνικά μέσα, την περφόρμανς, το (ποιητικό) κείμενο, την εγκατάσταση, το βίντεο και την μουσική. Τα μέσα αυτά διαπλέκονται και αλληλοσυνδέονται -τόσο χωρικά όσο και εννοιολογικά- συγκροτώντας έτσι μια performative video installation.
Το έργο „FA®THER_ERRATIC PATTERNS. By FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR“ διαχεριίζεται τις έννοιες της επιστροφής και της μνήμης ως γλωσσικά και σωματικά τοπολογική διαδικασία επανερχόμενων ιχνών (patterns)
Το έργο κατασκευάζει με χιούμορ και κριτική αιχμηρότητα μια συγκεκριμένη αφήγηση εντός της οποίας εμπλέκονται και αλληλοεπιδρούν 20 τόπια υφάσματος, μια εξαγωγική εταιρία ενδυμάτων, μια οικογένεια, ένα χρέος, 500 Art Bonds (καλλιτεχνικά ομόλογα), δύο ή τρια κείμενα, φωνή, ρυθμός, το κοινό καθώς και η ίδια η καλλιτέχνης.

Υλικά: 20 τόπια υφάσματος, κείμενο πλεγμένο σε ύφασμα, βίντεο, μουσική.
Στο συγκεκριμένο έργο οι FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR_agents είναι οι εξής:
Περφόρμερς: Πολυξένη Αγγελίδου (χορεύτρια, χορογράφος), Βασιλεία Στυλιανίδου.
Μουσική: Βασιλεία Στυλιανίδου, Lorenz Erdmann
Soundediting, Arrangement Assistant, Mastering: Lorenz Erdmann
Σχεδιασμός και εκτέλεση της performative uniform: Βασιλεία και Δέσποινα Στυλιανίδου
Πλέξη κειμένου σε ύφασμα σε πλεκτική μηχανή: Ευτύχιος Αγαθόνικος

Από το 2015 μέσα από ένα δίκτυο συγκοινωνούντων έργων, η Βασιλεία Στυλιανίδου εξελίσσει και κατασκευάζει την /τον/το FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR.
FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR (she, he, it)
This author who/which is not one.
Gender: fugitive, genre: fugitive, trope: fugitive change.
FOR AN ANONYMOUS FUGITIVE AUTHOR is
1. a machinic artistic medium in transition, 2. an assemblage of singularities,
3. a migrating dispositive of names, bodies, knowledge, lack of knowledge, organs, instruments, private and public histories and places … and the gaps, differences, missunderstandings between them (…).